Konsumentverket startar ny tjänst för konsumentupplysning

1 april 2015
Hallå konsument! Visa större bild

 

Hallå konsument! är en ny tjänst som hjälper dig som konsument att göra väl avvägda val. Här finns hjälp med oberoende information och vägledning före och efter köp, kring avtal, reklamationer och hållbara val. Tjänsten drivs i nära samarbete med kommunernas egna konsumentvägledningar.

På webbplatsen Hallå konsument! hittar du artiklar, frågor och svar, guider och andra verktyg. Där finns också kontaktvägar till kommunernas konsumentverksamhet och till experter hos myndigheter och konsumentbyråer.

Hallå konsument går också att nå på telefon 0771-525 525 vardagar kl. 9-17
eller via chatt, e-post, brev eller Facebook.

Tjänsten Hallå konsument! startade 31 mars av Konsumentverket på uppdrag av regeringen

 

 

Dela med andra
  • Dela på Google

Kommentera sidan

Om det är något du vill meddela oss, hittat något fel eller saknas information kan du använda dig av det här formuläret. Om du vill ha återkoppling på din kommentar vänligen fyll i din mailadress.

Vi tar tacksamt emot all feedback.

// Vänliga hälsningar kommunikationsenheten Mora kommun

Sidan uppdaterad den 1 april 2015.

Sök på webbplatsen

Visste du att....

... Mora IK fyllde 75 år 2010?

Mora Kommun, 792 80 Mora, Besöksadress: Fredsgatan 16, Tel: 0250-260 00 kl 07.45-16.30, Fax: 0250-186 42, E-post:
Org. nr: 212000-2213