SJ inför snabbare och enklare biljettköp i mobilen

16 oktober 2013
Inter City
  • Välj hur du vill sitta i tåget.
  • Lättare att köpa tur- och returresa.
  • Snabbare biljettsökning och enklare bokning av standardresa.

Det är några av de biljettförbättringar av de mobila tjänsterna som SJ genomför under hösten.

Under hösten inför SJ flera önskade förbättringar som förenklar biljettköpen.

– Vi gör det enklare att köpa flera resor vid samma tillfälle, framförallt för att förenkla köp av tur- och returresor som många önskat.  En annan nyhet är att vi förenklar sökning av ”vaneresor” genom att vi sparar tidigare genomförda köp i motbilen, säger Maria Björck, koordinator för e-distribution på SJ.
En annan kundf��rbättrande åtgärd är att resenärerna via mobilen nu kan välja hur och var de önskar sitta ombord på tåget, exempelvis om man vill ha en plats med bord eller resa med ett husdjur.

När SJ för knappt ett år sedan införde möjligheten av köp av Sista minuten-biljetter tog försäljning fart. Efter en månad var närmare var tionde biljett en Sista minuten-biljett och försäljningen fortsätter att öka.

– Vi vill nå både affärsresenärer och privatkonsumenter. Idag är det framförallt resor i närtid som kunderna efterfrågar via mobilsajten, resorna som köps består till 75 procent av resor med avresa samma eller nästa dag.

Varför ska man som kund köpa sin biljett vi mobil.sj.se?

– Sajten presenterar alltid det bästa priset baserat på resenären, exempelvis ges om möjligt sistaminuten-pris automatiskt för en student. Resenären kan också boka om- och avboka sin resa samt skicka om sin mobilbiljett.  Ytterligare en fördel är att SJ Prio-medlemmar ser poängen direkt på startsidan och enkelt kan efterregistrera köpen så att man får sina poäng.

Mobilsajten fungerar också för personer med synnedsättning som oftast bokar via dator med hjälp av en uppläsningsfunktion. Resenären kan också boka om- och avboka sin resa och hitta kontaktinformation till SJ.

 

Dela med andra
  • Dela på Google

Kommentera sidan

Om det är något du vill meddela oss, hittat något fel eller saknas information kan du använda dig av det här formuläret. Om du vill ha återkoppling på din kommentar vänligen fyll i din mailadress.

Vi tar tacksamt emot all feedback.

// Vänliga hälsningar kommunikationsenheten Mora kommun

Sidan uppdaterad den 16 oktober 2013.

Sök på webbplatsen

Visste du att....

... Mora IK fyllde 75 år 2010?

Mora Kommun, 792 80 Mora, Besöksadress: Fredsgatan 16, Tel: 0250-260 00 kl 07.45-16.30, Fax: 0250-186 42, E-post:
Org. nr: 212000-2213