Vår logotyp ska användas som avsändare för kommunikation som kommunicerar varumärket Mora. Logotypen syftar till att förstärka det redan unika med Mora, men i en ny tappning. Kurbits ger associationer till tradition och hantverk. Dess utformning har fått ett mer energiskt och modernt uttryck, för att kännas mer aktivt och i tiden. Hjärtat representerar den välkomnande och genuina Moraandan och den hälsosamma och aktiva livsstilen.
MORAs logotyp ska reproduceras i färg mot vit eller ljus bakgrund eller i vitt mot mörkare bakgrunder. Undvik röriga bakgrunder och närliggande nyanser som kontrasterar dåligt mot logotypen.
För att ytterligare förstärka budskapet om att uppleva och upptäcka Mora samt att kommunicera att produkter är tillverkade i Mora finns “Aktivitetslogotypen” – förstärkt med uppmaningar eller förklaring. Skulle behovet uppstå av en ny text, kontakta oss för mer information.
För att skydda logotypens visuella integritet, ska den alltid omges av en text- och objektfri yta – friytan. Regeln anger minsta fria yta. Ju större de fria ytorna runt logotypen är, desto starkare blir det visuella intrycket. Var alltid mer generös med den fria ytan där det är möjligt.
Cmyk | Pms | Rgb | Web | |
Röd | 0/100/100/0 | 485 | 230/0/20 | #E60014 |
Blå | 70/25/20/0 | 7459 | 70/145/180 | #4691B4 |
Logotypen får inte vara mindre än 25 mm i tryckt form eller 230 px vid digital publicering.